Fachbereich 9

School of Business Administration and Economics


Osnabrück University navigation and search


Main content

Top content

WIWI-M-03106-MA: Management M I (Innovation Management)

9.2620

lecturer

description

TOPICS COVERED:
- Types and Models of Innovation and Innovation Strategy
- Coordination and motivation in the innovation process
- Idea generation, creativity techniques and selection
- Exploration, exploitation, and ambidexterity
- Modularity and the „mirroring hypothesis“
- Open Innovation and Sources of Innovation
- ...

LEARNING TARGET:
- a sound understanding of technology and innovation management
- present and discuss your own thoughts on innovation related issues in English

GRADING:
- 90 minutes written exam. You will find later on the last exams for your preparation in the download section here on Stud.IP.
- The final exam will make 2/3 of the grade, oral presentation and participation will account for 1/3 of the grade.

additional information

location: 02/109: Di. 10:00 - 12:00 (13x), 22/108: Do. 12:00 - 14:00 (13x), 41/B10: Freitag. 29.11.19, Freitag. 13.12.19 10:00 - 17:00, 22/107: Samstag. 18.01.20, Samstag. 01.02.20 10:00 - 17:00
times: Di. 10:00 - 12:00 (wöchentlich), Ort: 02/109, Do. 12:00 - 14:00 (wöchentlich), Ort: 22/108, Termine am Freitag. 29.11.19, Freitag. 13.12.19, Samstag. 18.01.20, Samstag. 01.02.20 10:00 - 17:00, Ort: 41/B10, 22/107
first term: Di , 05.11.2019 10:00 - 12:00, Ort: 02/109
course type: Vorlesung mit Seminar (Offizielle Lehrveranstaltungen)

fields of study

  • Wirtschaftswissenschaften > Wirtschaftswissenschaften für Studierende anderer Fachbereiche > Veranstaltungen für den Fachbereich 06 > Master Anwendungsfach BWL
  • Wirtschaftswissenschaften > Master of Science "Betriebswirtschaftslehre" > Management
  • Wirtschaftswissenschaften > Master-Studiengang Information Systems/Wirtschaftsinformatik > 1. Studienjahr, 1. Semester
  • Wirtschaftswissenschaften > Master-Studiengang Information Systems/Wirtschaftsinformatik > Wahlpflichtbereich Betriebswirtschaftslehre
  • Wirtschaftswissenschaften > Master of Science "Economics" > Management
  • Für die Studierenden im Zwei-Fächer-Bachelor-Studiengang > Professionalisierungsbereich / Schlüsselkompetenzen > Fächerübergreifende Schlüsselkompetenzen > Angebote der Fächer für fachfremde Studierende
  • Wirtschaftswissenschaften > Courses in English
  • Business Administration and Economics